Snímek obrazovky 2021 06 17 v 9.11.35

Koronavirus přinesl nové technologie i na úřady

Oleksandra Lyalyk, 17. 6. 2021

Pandemie Koronaviru nám bez pochyby přinesla mnoho špatného. Ona izolace, home office a dlouhodobá karanténa, kterou museli všichni z nás povinně absolvovat, totiž popohnala modernizaci a elektronizaci řady procesů, které jsme dříve nebyli schopni vyřídit bez toho, aniž bychom na onen úřad zašli osobně. Digitální transformace, stejně jako význam digitální ekonomiky tak v poslední době výrazně vzrostl.

Snad za celou historii nedošlo k tak převratnému zrychlení a pokroku v používání a funkci moderních technologií, jako tomu bylo za uplynulý rok. Restaurace a obchody, které ještě před rokem nepoužívaly vlastní webové stránky či neměly zřízený e-shop, si ho velice rychle zřídily, protože to byla jejich jediná šance, jak tuto situaci „přežít“.

Podobnou proměnu a „elektronickou optimalizaci“ zaznamenalo také zdravotnictví, které se muselo vypořádat s náhlým nárůstem covid pozitivních pacientů a do toho všeho zvládnout ještě léčbu a prevenci krátkodobých i chronických onemocnění. Ke slovu se tak dostal vzdálený monitoring pacientů, online konzultace a pochopitelně také e-recepty.

tablet 1075790 1280

Velkou proměnou však prošly také úřady, které začaly do svého fungování postupně implementovat moderní technologie. Ty se dostaly nejen do velkých měst ale také na úřady v menších obcích. Této situaci se musely přizpůsobit pochopitelně také občané, kteří byli donedávna zvyklí vše vyřizovat jen osobně. Například městské úřady tak spoustu věcí, které není nutné řešit urgentně a osobně přesunuly na elektronickou rovinu. Řada dokumentů tak mohla být podávána elektronicky a spousta dalších záležitostí jsme mohli vyřešit z pohodlí domova za monitorem našeho počítače.

Městský úřad města Třemošná také rozšířil možnosti občanů pro elektronické podávání datových zpráv. Webové stránky navíc obsahují veškeré důležité informace o aktuálních událostech ve městě a občanům města nabízí také registraci do služby InfoKanál, která zajišťuje pravidelné zasílání informací důležitých pro všechny občany, nebo informace spojené přímo s místem bydliště prostřednictvím SMS zprávy. Registrovaní občané tak budou včas informováni například o krizových situacích jako jsou povodně či jiné mimořádné události, o plánovaných odstávkách vody, vzniklých haváriích a stavu jejich řešení nebo třeba uzavírkách místních komunikací.

Čtěte také: