ppc 4105994 1280

Online marketing: Co je PPC reklamní kampaň, a proč vědět, jak funguje

Hana Králová, 23. 10. 2025

Znáte to, hledáte dárek na Vánoce a do vyhledávače jednoduše napíšete „vánoční svetr“. Jenže místo svetru, který hledáte se vám na obrazovce objeví několik druhů od těch z řetězcových obchodů, až po ty, které někdo pletl ručně. Avšak mezi prvními budou vždy ty, které mají PPC reklamu. Ta pomáhá obchodům a inzercím, aby se ke klientům dostal jejich produkt rychleji než z jiné stránky. Co znamená zkratka PPC nebo co to PPC kampaně jsou?

Co je to PPC kampaň?

PPC je zkratka pay-per-click, tedy v doslovném překladu plať pro klik. A přesně takhle bychom PPC kampaně měli pochopit. Jelikož je online placená reklama jeden z nejúčinnějších nástrojů digitálního marketingu, dá se díky ní oslovit několik potencionálních zákazníků.

PPC se odlišuje od běžných reklam tím, že se platí reklama pouze za kliknutí, a ne za to, že ji někdo shlédne na videu nebo v TV. Tím, že na reklamu někdo klik ale neznamená bohatství, protože cílem většiny je kampaní konverze.

Co znamená kampaní konverze?

Kampaní konverze se chápe například registrace na stránce, samotný nákup nebo jakékoliv vyplnění formuláře. Proto je pro správce PPC reklamy důležité, aby člověka natolik zaujala, aby se na stránku nejen proklikal, ale také něco koupil nebo vyplnil.

google

Google nebo Seznam, ráj pro PPC

V České republice je nejrozšířenějším vyhledávačem Google nebo Seznam.cz. Právě zde na PPC reklamu narazíte, když zadáte konkrétní dotaz. Google je globální lídr právě v oblasti PPC. Každý den vyhledávač vyhledá přes několik miliard dotazů, a to z něj dělá ideální platformu pro PPC reklamu. Seznam je hojně rozšířený v České republice a je silný především v obsahové síti.

S PPC se můžete setkat i na Meta Ads, tedy Facebooku nebo Instagramu. Reklamní kampaně PPC cílí podle zájmů a demografie. LinkedIn je ideální pro oblast B2B marketing. O tom, co je to B2B se můžete dočíst tady.

pexels serpstat 177219 572056

Plusy a mínusy PPC reklam

Níže jsme pro vás vybrali několik nevýhod a výhod v rámci PPC reklamní kampaně.

VÝHODY NEVÝHODY
Platí se za klik Zkušenost je důležitá
Snadné testování klientů Konkurence zdržuje klíčová slova
Cílení na zákazníka Náročnost na čas
Měření výsledků Závislost na platformách

Správnými kroky k úspěchu

PPC může firmám pomoci dostat produkt nebo službu k lidem rychleji. Není to, ale jen o kliknutí za úspěšnou kampaní stojí promyšlená strategie, průběžná optimalizace a pochopení cílové skupiny. Pokud PPC manažeři udělají svou práci správně, může to firmě přivézt nové zákazníky a zvýšit tak prodej. Pokud ale bude PPC bez kontroly, investice peněz může být zbytečná.

Ať už jste malý podnikatel nebo větší firma, PPC reklama může být vaším silným pomocníkem – jen je potřeba ji správně vést.

Zdroje: Marketingppc, Co je PPC reklama, Posuneme vás výš, Včeliště

Čtěte také:

Obec Líšnice

Obec Líšnice se nachází v okrese Šumperk v malebné krajině Bouzovské vrchoviny. I když je obec menší, může ...